Kuluttajansuojalaki muuttuu: Vain kirjallinen sopimus puhelinmyynnissä sitoo
Kirjallinen tarjous on lähetettävä vasta puhelun jälkeen, ei sen aikana. KKV:n mukaan muutos suojaa erityisesti haavoittuvassa asemassa olevia kuluttajia.
Arviointi | |
---|---|
Vaaran aste: | 0 % |
Arvioiden lukumäärä: | 0× |
Viime arviot: | Ei arvioitu Lisää kommentti |
Näyttö | |
---|---|
Katseluiden määrä: | 3× |
Viimeksi nähty: | 15. 9. 2025 |
Tällä numerolla ei ole kommentteja vielä. Auta meitä löytämään, kenelle se kuuluu.
Vinkki: Kokeile uusi Call Insider -sovellus. Lataa ilmaiseksi Google Google Play.
Miten ilmoitan epämiellyttävää kommenttia?
Jokaisella käyttäjällä on mahdollisuus välittömästi poistaa kaikki kommentit, kunnes valvojat ovat käsitelleet sitä. Napsauta vaan oikeassa alakulmassa oleva roskakorikuvake, täytä lyhyt lomake ja vahvista sähköpostiosoite, jotta saat ilmoituksen siitä, miten valvojat ovat käsitelleet kommentin. Hakemuksen käsittely kestää yleensä 1-2 viikkoa.
Kirjallinen tarjous on lähetettävä vasta puhelun jälkeen, ei sen aikana. KKV:n mukaan muutos suojaa erityisesti haavoittuvassa asemassa olevia kuluttajia.
Kuluttajansuojalaki muuttuu 1.1.2023. Muutoksen myötä kuluttajille suunnatussa puhelinmyynnissä sitovia kauppoja ei enää voida tehdä puhelimessa. Kauppa syntyy vasta puhelun jälkeen, jos kuluttaja vahvistaa puhelimessa sovitun kaupan kirjallisesti.
© 2011–2025 kukasoitti.fi
Viesti kukasoitti.fi - sivuston ylläpitäjältä
”Jaa kokemuksiasi tämän numeron kanssa ja auta muita sivuston kävijöitä. Milloin tämä numero soitti sinulle ja kuinka usein? Mikä oli haastattelun aiheena, jos vastasit puheluun? Lähetettyäsi kommenttisi näytetään tällä sivustolla.”
15. 9. 2025