Kuluttajansuojalaki muuttuu: Vain kirjallinen sopimus puhelinmyynnissä sitoo
Kirjallinen tarjous on lähetettävä vasta puhelun jälkeen, ei sen aikana. KKV:n mukaan muutos suojaa erityisesti haavoittuvassa asemassa olevia kuluttajia.
Arviointi | |
---|---|
Vaaran aste: | 38 % |
Arvioiden lukumäärä: | 2× |
Viime arviot: | 24. 9. 2025 Lisää kommentti |
Näyttö | |
---|---|
Katseluiden määrä: | 522× |
Viimeksi nähty: | 24. 9. 2025 |
Vinkki: Kokeile uusi Call Insider -sovellus. Lataa ilmaiseksi Google Google Play.
Kuka vastaa viestien sisällöstä?
Kommenttien sisällöstä ovat aina vastuussa käyttäjät, jotka lähettävät kommentit foorumiin. Pitäjän on poistettava kommentti vain, jos hän todistettavasti saa tiedon laittomasta sisällöstä.
Kirjallinen tarjous on lähetettävä vasta puhelun jälkeen, ei sen aikana. KKV:n mukaan muutos suojaa erityisesti haavoittuvassa asemassa olevia kuluttajia.
Kuluttajansuojalaki muuttuu 1.1.2023. Muutoksen myötä kuluttajille suunnatussa puhelinmyynnissä sitovia kauppoja ei enää voida tehdä puhelimessa. Kauppa syntyy vasta puhelun jälkeen, jos kuluttaja vahvistaa puhelimessa sovitun kaupan kirjallisesti.
© 2011–2025 kukasoitti.fi
Rikkoo puhelinmarkkinointikieltoa. Kerjääminen tulisi kieltää. Ei ikinä tulla vastaamaan.
Häiritsevä 24. 9. 2025 00
Suomen kansanterveysyhd. Varainhankinta
Neutraali 16. 5. 2025 00